Thursday, September 26, 2019

BBM3410Satu2019 : Masih Di Sini

Assalamualaikum semua *nada Mira Filzah gituu....


Pertama sekali, marilah kita sama-sama mengucapkan syukur ke hadrat Illahi kerana dengan limpah dn kurnia-Nyalah kita masih di sini dan masih mampu bernafas. Ada pepatah yang mengatakan bahawa hidup harus terus maju ke depan dan jangan pernah toleh ke belakang. Tapi bagi saya, saya tidak bersetuju dengan pegangan hidup tersebut. Bagi saya, hidup memang tetap harus diteruskaan namun tidak bererti kita harus melupakan setiap yang sudah berlaku. Kita juga perlu toleh ke belakang untuk sentiasa mengingat asal usul kita tidak kira indah maupun tidak.

Antara kenangan yang menjadi kenangan indah dalam hidup saya ialah apabila saya menyertai Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (PALAPES) UPM. Saya telah memilih untuk menyertai PALAPES Darat dan telah menjalani latihan selama 3 tahun. Akhirnya pada 3 Ogos 2019, saya dan pasukan saya telah ditauliahkan di UTM oleh TMJ sendiri. Peluang untuk menerima watikah daripada TMJ merupakan satu pengalaman yang bukan semua boleh dapatkan.  Dan pada 6 September, saya dianugerahkan Anugerah Kadet Wanita Terbaik Darat dalam Majlis Makan Malam Rejimental yang turut dihadiri oleh Pro Canselor UPM dan Nain Canselor UPM.

Kenangan lain yang takkan pernah saya lupakan lagi ialah apabila saya berpeluang bercuti bersama 6 orang sahabat saya ke Sekinchan selama 2  hari 1 malam iaitu 21 Jun 2019 sehingga 22 Jun 2019. Kami berpeluang menikmati pemandangan sawah padi dan sempat melakukan photoshoot bersama. Kami juga membantu mak angkat salah seorang sahabat kami dalam membuat persiapan untuk majlis Rumah Terbuka sempena Raya Aidilfitri di sana.





No comments:

Post a Comment