Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019 : Long Shot (Prestige Production)

1. Long Shot (3 Pemandangan)


Sayang seribu kali sayang, bangunan yang biasanya nampak jelas dari pandangan Bukit Ekspo kini terhalang oleh jerebu. Hendak berangan kononnya berada di kawasan tanah tinggi seperti Genting Highland pun tak berapa nak menjadi juga. Semoga langit kita kembali bersih dan bersinar seperti dulu kala.



Tenang-tenang air di tasik, jangan disangka tiada buaya. Antara pesanan mak yang selalu saya pegang apabila melangkah masuk ke UPM. Apatah lagi berjauhan dari keluarga yang terpisah jauh di Sabah. Sentiasa waspada dan berhati-hati dengan semua perkara walau kelihatan selesa mana pun.


Perjalanan hidup jauh sebenarnya dan jalan bukanlah sentiasa lurus. Ada masanya jalan kita akan membelok ke kiri dan kadang-kala ke kanan. Kerana jika kita bekeras tetap mahu melangkah secara lurus tanpa mengikuti jalan, maka pelbagai rumput berduri yang perlu kita harungi dengan kepayahan dan belum tentu menemui jalan semula mahupun penghujung jalan.

2. Long Shot (3 Pemandangan dan Manusia)


Pemandangan matahari terbenam atau sunset menjadi salah satu pemandangan kegilaan ramai, termasuklah diri saya sendiri. Nasihat saya, sesiapa yang sedang ada masalah, atau berasa kecewa, pergilah ke pantai dan nikmati pemandangan serta bunyi ombak itu. InsyaAllah membantu :')


Penghujung jalan sana, terdapat satu blok kolej iaitu Kolej Canselor. Bersyukurlah wahai pelajar UPM kerana kita merupakan antara universiti yang mempunyai banyak kolej dengan fasiliti yang memuaskan. Nikmat apa lagi yang kau dustakan wahai anak mudaaa....


Salah satu mitos yang pernah aku dengar sebelum melanjutkan pelajaran ke UPM ialah, jangan pernah panjat bukit di belakang FBMK sebab ada rumah hantu di sini. Ternyata, kami di tipu hidup-hidup kerana bukan rumah hantu yang ada, tapi pemandangan yang lawa sangat sehingga kau sendiri boleh naik hantu kalau tak dikawal perasaan itu.

No comments:

Post a Comment