Thursday, October 3, 2019

BBM3410Satu2019 : SUATU KETIKA

Assalamualaikum semua..

Saya dilahirkan dalam sebuah keluarga kecil yang sederhana. Saya mempunyai 6 orang adik-beradik iaitu seorang kakak, seorang abang, seorang adik lelaki dan dua orang adik perempuan. Saya merupakan anak ketiga. Beza umur antara kami adik beradik tidaklah jauh sangat iaitu kakak saya beumur 26, abang saya berumur 25, saya 23, adik perempuan saya berumur 19, adik lelaki saya berumur 15 dan yang bongsu berumur 9 tahun. 

Saya sangat bersyukur dilahirkan dalam keluarga yang sederhana ini dan Alhamdulillah ibu bapa saya tidak pernah tidak cukup memberi kami adik-beradik makan dan selalu memberikan kami keperluan yang cukup seperti pendidikan. 


Payah sebenarnya nak mencari gambar yang ada kami semua sekeluarga. Hanya kami berempat yang rajin bergambar selalu 😝


Dalam kalangan keluarga kecil kami, kami berempatlah sangat rapat dan suka meluangkan masa bersama iaitu untuk berjalan-jalan dan bergambar bersama. Mak saya seorang yang penyayang dan saya akui, mak saya mempunyai jiwa muda dan menyebabkan kami adik-beradik tidak pernah segan untuk berkongsi semua masalah kami kepada mak, dan mak juga selalu memberikan kami kata semangat serta nasihat untuk setiap masalah yang kami hadapi. 

Kesimpulannya, semua ibu bapa di dunia ini ingin melihat kejayaan anak-anak mereka. Oleh itu, buatlah sesuatu yang membanggakan mereka selagi mereka masih ada di dunia dan kepada rakan-rakan yang ibu bapanya telah tiada, jangan pernah putus asa membahagiakan mereka dengan cara selayaknya.

No comments:

Post a Comment